torsdag 30. september 2010

Ruby har tatt bronsemerke!

Flott dag i dag! Ruby og jeg var på siste bronsemerke-kurskveld. Vi fikk mulighet til å ta prøven der og da - og vi besto med 129,5 poeng. Det kreves 90 poeng for å bestå prøven, og selvfølgelig bestått i alle øvelser - kjempefornøyd med godjenta mi! Ruby har meget tynn pels for tida, og jeg måtte bruke dobbelkommando for at hun skulle "dekke", men hun lå i alle fall i 2 minutter - flotte jenta! Bronsemerke bedømmes med poengene 0 - 10 for hver øvelse og ganges med vanskelighetsgrad:

Rubys poeng:
  • Øvelse 1: Tannvisning - 10 poeng (x1) - 10
  • Øvelse 2: Lineføring - 8 poeng (x2)  - 16  (litt snusing på bakken så jeg måtte bruke dobbelkommando 2 ganger)
  • Øvelse 3: Fri ved foten - 8,5 poeng (x4) - 34 (samme som lineføring, men dobbelkommando bare 1 gang) 
  • Øvelse 4: Dekk fra holdt - 7 poeng (x2) - 14 (brukte dobbelkommando på grunn av at hun vegret seg for å legge seg da det var kaldt)
  • Øvelse 5: Innkalling fra sitt - 10 (x1) - 10
  • Øvelse 6: Stå under marsj - 5 (x3) - 15 (Ruby satte seg like etter at hun hadde stoppet)
  • Øvelse 7: Enkeltdekk 2 minutter - 5,5 (x4) - 22 (Måtte bruke to kommandoer for at hun skulle legge seg, og for sikkerhets skyld minnet jeg henne på at hun skulle bli da hun ble meget interessert i en fugl)
  • Øvelse 8: Helhetsinntrykk - 8,5 (x1) - 8,5
Jeg er meget godt fornøyd med Ruby i dag. Hun har hatt bedre dager, men kulden tatt i betraktning så gikk det meget bra! :)

2 kommentarer: