søndag 25. september 2011

Lydighet, blodspor og spesialsøk

Lørdag fikk Ruby et nattspor igjen. Det ser ut som det er lurt å ikke la henne gå ut av blodsporet for å sjekke andre spennende lukter. Hun har det helt klart for seg hvor sporet går, men vil gjerne sjekke noen ferskspor i mellom. Når jeg holdt henne igjen på de plassene hun ønsket å sjekke andre ting, var hun tvert tilbake i sporet. Hun taklet blodopphold på strak labb, og hun markerte sårleier tydelig. Vi har tidligere slitt litt med slutten (hun vil gjerne følge sporet videre - sporet var sterkere enn skanken), men nå legger hun seg ned ved sporslutt. For første gang var hun interessert i å bære skanken til bilen, og var meget stolt av skatten sin. Tror nok det vil øke iveren etter å følge sporet. Vi trenger å gå mange treningsspor slik at jeg er sikker på at jeg leser henne riktig. Flink jente. Nå blir det en liten pause i blodsportreninga under elgjakta ;)
Lydighetstrening går det sakte men sikkert fremover. Hadde med Lykke og Cleo på trening i dag. Synd at det er så lite folk som møter opp på treningene til Frosta Hundeklubb, blir ikke mye forstyrrelser. Men jeg fikk trent Lykke til å gå nærmere meg ved lineføring. Hun har en tendens til å gå litt langt ut. Fikk også trent lineføring med Cleo, samt dekk og sitt og bli med begge. Jeg må innrømme at jeg ikke har kommet langt med lydighetstreninga, men jeg tar det smått om senn. Ofte er formen sånn at jeg kun orker de daglige turene med alle og litt hverdagslydighet :)
Sist, men ikke minst: Jeg har meldt på Lykke og meg til kurs i spesialsøk modul 1 den siste helga på oktober - gleder meg stort!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar