søndag 1. juli 2012

Utstilling, årsmøte NLHK og nye bilder av Eik

Det har vært ei travel helg, med utstilling på lørdag (bare kikka på), årsmøte, medlemsmøte og styremøte i Norsk Lancashire Heeler Klubb, samt NKK-utstilling i dag. På lørdag var jeg der mest for å se på Spiro som stilte i agility, hilse på medlemmer av NLHK, og se på de to heelerne som stilte i agility. Godt å bare være tilskuer en dag, samtidig som jeg fikk trent Fryd litt i utstillingskaoset ;) Spiro har hatt en tendens til å løpe rett ut og hilse på hunder utenfor agilityringen tidligere. Det gjorde han også under agilitykonkurransen denne gang, men i hopp/agility gikk det mye bedre, han ble disket pga feil på slalomen, men resten gikk meget bra og han viser stor fremgang :D Jeg fikk også sett på heeler-jentene som deltok, Ellie og Reiki. Ellie ble nr 2 og Reiki nr 3 i agility mens de byttet plass i agility/hopp :)

Lørdag kveld/ettermiddag ble det avholdt både årsmøte, medlemsmøte og styremøte i Norsk Lancashire Heeler Klubb, samt hyggelig samvær med flotte mennesker etterpå. Før møtet hadde vi  "sosial samling" med to- og firbeinte og gikk en tur i området rundt møtelokalet. Både Lykke og Fryd var med fra oss :) Etter møtene var det klart for nydelig kyllingsalat med hjemmelaget dressing, laget og servert av Berit Larsen og Randi Vågsvær. En meget vellykket kveld :)

Søndag med NKK-utstilling. Hele 10 heelere var påmeldt denne gangen. Heelergjengen var så uheldig at akkurat når vi skulle inn i ringen satte tordenværet i gang, med lyn og påfølgende skikkelig regnskyll. Heldigvis var det ikke mange av hundene som lot seg affisere av det. Fryd fikk Excellent og 2 best i åpen klasse tispe. Kritikk: 2 1/2 år, bra hodeform, behøver mørkere øyne, korrekt bitt, noe ubalanserte ører, bra hals og overlinje, tilstrekkelig benstamme, vises for dagen i noe godt hold, underlinje i sjikt etter valping, bra bakstell, ei i beste pels.
Hun er selvfølgelig ikke i sin beste kondisjon etter valping, samt keisersnitt og ny operasjon ;) Utrolig fornøyd med Excellent i dag :)

Og ... sist men ikke minst - jeg har fått nye flotte bilder av Eik. Det er nesten så jeg angrer på at han ikke ble her ;) Med tiden kan det kanskje komme små "kopier" - se valpeplaner Eik har så smått begynt å trene spor og det går meget bra :D









3 kommentarer:

  1. Fin blogg du har Emmy:) leser av og til. Veldig hyggelig å treffes på ordentlig i Trondheim:) da vet vi hvem vi er mer. Fint å få hilst på Håvard også, var det gubben het? Skal si vi ble servert litt av et vær å søndag ja. Men en super helg allikevel på alle måter, og selvf har jeg ingenting å klage på rent resultatmessig:) vakre Eik. Blir spennende framover med han. Ser lovende ut, og gøy med nytt kull om det blir noe av. Vi satser på et godt Heelerår og holder kontakten. Klem fra Lynda

    SvarSlett
  2. Takk det samme, Lynda - veldig hyggelig å treffe deg også, og alle de andre :) Og tusen takk for den flotte gaven, jeg er heldig som fortsatt har dachs ;) Gratulerer så mye med BIR på Cera - ei flott jente (jeg tror hun gjerne ville ha bodd hos meg ;) i alle fall når det gjelder godbitene). Jeg er også meget godt fornøyd med å få Exc på Fryd, omstendighetene tatt i betraktning. Hun hadde jo en fødsel for 2 1/2 mnd siden med to operasjoner og påfølgende "hvile" i 3 uker. Litt slapp i fisken har man lov til å bli da ;) Vi sees vel igjen ved en annen heeler-anledning håper jeg. Klem ;)

    SvarSlett
  3. Ja, hyggelig :) slapp i fisken ennå jeg etter 17 år, sistemann;) så syns hun var sprek og flott jeg:) Cera ville nok gjerne blitt igjen hos deg ja:)

    SvarSlett