onsdag 2. januar 2013

Lykkestiens Bøyla (Trixi) har reist til hundehimmelen :(

Den lille bølla vår Trixi (Lykkestiens Bøyla) gikk dessverre bort i dag formiddag. Fra hun var omtrent 1 år ble hun plaget med epilepsi, noe som avtok etter en periode, og hun ble tilsynelatende "frisk". Eier valgte å ikke medisinere henne. Som jeg forsto på eier, har anfallene tatt seg opp igjen i den senere tid. I natt hadde hun hatt anfall i buret sitt, og i morrest var almenntilstanden betydelig redusert. Eier dro til veterinær, der det ble anbefalt å la henne slippe fra. Som jeg forsto var det snakk om at immunforsvaret hadde "brutt sammen"? Våre tanker går til hennes eiere som elsket henne så høyt, og som nå føler et enormt savn etter den lille gladjenta som hun var i sine gode, friske stunder. All ære til de som hadde motet til å la henne slippe fra når hun ikke hadde det godt.

Trixi ble aldri noen utstillingshund, ei heller noen jakthund pga hennes sykdom. Da hun mistet valpepelsen fikk hun en utypisk stihårspels, myk og lodden. Epilepsianfallene kom som sagt ved 1-årsalderen, og hun fikk anfall nesten på hver tur hun gikk. Men hun var høyt elsket av sin familie de få årene hun fikk leve - hun ble 4 år i går.

RIP Trixi 

















Og jeg vet ikke om jeg tør å si det: I formiddag, omtrent på samme tid som Trixi var hos veterinær, sto jeg på badet. Plutselig kom en boks hårskum flyvende ut av skapet og landet langt ute på gulvet ... Var det et lite farvel fra min kjære Trixi? ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar