mandag 9. august 2010

Trening

Den store trenedagen i dag ;) Alle hundene er trent på forskjellig nivå - en halvtimes tid hver. Ruby trener til bronsemerke så hun har hatt to økter i dag. første økt foregikk like i nærheten. Vi trente gå på plass med vendinger og holdt, ligg og bli, stå under marsj. Vi trente også sitt og bli med masse forstyrrelser. Alt gikk meget bra - dronninga vår er flink. I ettermiddag trente Ruby og jeg utenfor butikken. Der var det mange spennende lukter og mennesker hun skulle ha hilst på så det tok ei lita stund før hun var klar, men da gikk det veldig bra. Øvelsene fra tidligere i dag ble gjentatt med litt mindre avstand ved ligg/sitt og bli - kjempeflink jente :) Jeg prøvde også noen bronsemerkeøvelser på Dina og ble overrasket over hvor langt hun egentlig er kommet. Kanskje jeg prøver å ta prøven med henne også til høsten? Får se hvor mye vi får trent ;) Med de andre hundene ble det trent litt gå pent i bånd, gå på plass, sitt på plass og sitt og bli. Lykke er ikke så lang unna Dina, men det gjenstår jobbing med å få henne nærmere meg når hun går på plass. Har trent lite med henne det siste halvåret da hun har hatt stort behov for sosialisering (pga dårlig syn). Cita er nesten helt døv, så der er jeg avhengig av å ha øyekontakt mens vi trener så jeg får gitt henne tegn, men hun er også kommet meget langt i forhold til bronsemerket. Fryd, Cleo og Cola trente gå pent i bånd, gå på plass, sitt på plass og ikke minst - kontakt :)

2 kommentarer:

  1. Så flink du er, nok å jobbe med når alle hundene skal trenes. Trente litt med Lana i går også, men vi har nok ikke kommet så langt. Hun behersker fot (gå ved foten), på plass, dekk, sitt og bli. Det er vel bare å jobbe på :)

    SvarSlett
  2. Da syns jeg du har kommet langt. Det er jo bare å trene videre på de øvelsene, sette dem sammen og ta bort bevegelsene dine hvis du ikke allerede har gjort det ;)Da er du langt på vei :)

    SvarSlett