onsdag 5. juni 2013

Endelig løpetid :)

Fryd måtte dra sørover og lukte på løpetispe fra Tromsø for å få igang løpetida ;) Vi har vært på årsmøtet til NLHK, vi har møtt masse hyggelig familie, og mange flotte heelere og heelermennesker :) - ei maraton-helg uten like. Jeg hadde håpet at Fryds løpetid skulle passe med turen sørover til møtet, men den gang ei, selvfølgelig ;) Den nest siste dagen vi var der, etter å ha blitt eksponert for høyløpst tispe i noen dager (Siv sin Ellie), kom løpetiden :) Så da blir det en tur til :) Lykke og Cleo har vært på feriekoloni hos Randi og Noralf og har så visst ikke lidd noen nød ;)
Så Fryd (Tanspots Inschallas Ina-Inselfurst) skal altså parres med den flotte hannen Tumlex At-Wood (Ludde) som bor i Fredrikstad. Dermed er jeg så heldig at jeg får ennå en uke med familien sørpå :) Gleder meg! Og Lykke og Cleo får nyte godt av alskens goder, blandt annet hjemmelaget tørrfisk og annen fersk fisk - godt at Fryd ikke vet noe om det ;) Alle hundene har slappet skikkelig av etter at vi alle kom hjem. De har hatt flotte opplevelser :) Fryd var helt pumpa, etter en hylende flytur og masse nye opplevelser - full fart hele tida :) Hun ble skikkelig gode venner med Buster hos Heidi :)
Fryd like etter hjemkomst - helt kaputt! Legg merke til det fine hjertet hun har under haken ;)
Dette bildet av Fryd beskriver vel litt hvordan vi føler oss alle sammen etter denne helga ;) Jeg skal prøve å få tatt noen gode bilder av Ludde når jeg er nedover. Det ligger noen på hjemmesida under valpeplaner :) Valper ventes i midten av august, med levering i midten av oktober. Ta kontakt hvis du kan tenke deg en valp av denne herlige rasen og spennende kombinasjonen :)

Takk alle sammen for ei flott helg i Røyken/Drammen :)

2 kommentarer:

  1. Blir spennende og håper på valper. Tror det blir en fin kombinasjon. Ludde har jo jeg forelsket meg i :)

    Lynda

    SvarSlett
  2. Ludde er jo bare herlig! :)

    SvarSlett