fredag 12. juli 2013

Ingen Heelervalper denne gang :(

En blir litt oppgitt! Var på ultralyd med Fryd i dag og der er ingen valper dessverre. Har ikke akkurat vært heldig med Heeleroppdrettet selv om den ene jeg har fått er blitt både vakker og har et meget bra gemytt ;) Først kjøpte jeg Lykke og skulle begynne med oppdrett av en "ny" spennende rase. Hun kunne dessverre ikke brukes i avl, så kom mitt første "kull" på Fryd, kun en valp (vakreste Eik), neste parring (inseminasjon) på Fryd, ingen valper :( Men en må ikke gi opp, rasen er fortsatt like spennende og jeg elsker disse små allsidige skapningene :) Jeg må gå i tenkeboksen, hva gjør jeg neste gang Fryd får løpetid? Hva var årsaken til at Fryd og Ludde ikke parret seg, til at kombinasjonen Fryd/Bryn ga bare en valp og hvorfor ble det ingen ting ut av inseminasjonen Fryd/Ludde? Alt så ut til å stemme, ståbrunst og god sædkvalitet. Er det Fryd?
Fryd/Bryn: Der tyder vel alt på at parringstidspunktet ikke var helt riktig, en valp tatt med keisersnitt 5 dager på overtid og ikke spesielt stor.
Fryd/Ludde: Hva skjedde her? Fryd var meget sliten, hadde vært med på en flytur og helgeopphold med mange nye inntrykk uka før vi reiste ned på nytt for parring, kan det være årsaken? Ludde var en herremann som trengte litt tid, Fryd sto og sto over en time hver gang de møttes, men ble etter hvert sliten og gikk lei. Vi valgte til slutt inseminasjon. Kan det være feil kombinasjon? Jeg vet ikke, men det stemte tydeligvis ikke.
Skal jeg prøve Bryn igjen? Skal jeg finne en helt annen? Eller? Jeg har noen måneder å tenke på det så vi får se ;) Jeg gir ikke opp etter kun to ganger når jeg er så utrolig glad i denne rasen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar