søndag 4. mars 2012

Treningssamling spesialsøk

I dag har Dina, Lykke og jeg vært på treningssamling i spesialsøk. Lykke er stødig på plattformen og vet akkurat hvor lukta ligger så jeg "ventet henne ut" noen ganger for å se om hun holdt markeringen. Hun markerte meget bra og flyttet ikke snuten fra boksen - veldig fornøyd ;) Vi gikk over til bane, også der markerte hun meget bra, og var veldig fokusert på oppgaven. Den siste gangen vi var inne, ble hun forstyrret av at andre gikk i dører forskjellige plasser i bygget (det gjorde de også tidligere selvfølgelig). Dette førte til at døra inn til rommet vi var i "gikk litt av lufttrykket". Da fikk jeg god hjelp/tips av Stig til å få henne på nett igjen - flott med en instruktør som ser hvilke feil du gjør ;) Jeg tror årsaken til at hun plutselig ble redd denne gangen, var at hun begynte å bli sliten og ufokusert - vi tok vel ei økt for mye :) Dina jobbet også godt på plattformen, og jeg fikk til god timing og belønning. På banen ble Dina litt utålmodig, hun elsker fart, og etter hvert ble det litt kjedelig på banen, tror jeg. Tålmodigheten hennes må jeg jobbe med. Men hun jobbet godt og holdt markeringene lenge. Det er vel likedan med Dina her som i agility: Hun elsker alle fartshindrene, men hater slalom (håper vi en gang komer opp i sånn fart på den også at hun kan like den). Hun har mye motor og liker å bruke den ;) En flott dag i alle fall :D Både Dina, Lykke og jeg har hvilt middag i dag ;)
Jeg er fortsatt usikker på hvem jeg skal ta med på modul 2, så jeg spurte instruktøren i dag hva han mente. Han forslo Lykke fordi hun er en større utfordring i nye miljøer, og Dina kunne jeg fint klare å trene på egen hånd ;) Så det spørs om det ikke blir Lykke som stikker av med "seieren" :)
I morgen blir det ultralyd på Fryd - jeg er så spent!!! 


Her et bilde av Lykke da hun var på Modul1-kurset

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar