lørdag 29. september 2012

ID-søk

I dag trente Dina, Lykke og jeg sammen med Spesialsøk-gruppa i Frosta Hundeklubb. Jeg hadde bestemt meg for at begge hundene skulle prøve seg på ID-lukt fra en bestemt person med bomullspad i bruskasser. Jeg hadde mest tro på Lykke da hun hadde ID-søk friskt i minne fra torsdag, men slik gikk det selvfølgelig ikke ;) Kassene ble plassert på gresset etter hverandre og "smelleren" i en metallboks som hun fikk lukte på før vi gikk  igang med søket. Lykke var rett og slett litt sliten/uinterssert og var mer opptatt av å markere rundt om kring. Vi fikk da til slutt et brukbart søk som vi kunne avslutte med :) Dina, derimot, jobbet som om hun aldri hadde gjort annet, og markerte ganske raskt på riktig plass - kanskje årsaken er at ID-lukta var fra Dinas favoritt, Emil? ;)
Nå er det forresten bestemt at Dina og jeg starter på modul III i desember - gjett om jeg gleder meg!!! :D

2 kommentarer:

  1. Det virker så gøy med ID søk, og så bra at hundene synes det er morsomt :)Og spesielt Lykke som klarer å jobbe godt selv om det er andre tilstede. Kamskje dette kan hjelpe henne og bli enda tryggere :)Og det høres jo ut som om Dina er super i dette, blir nok gøy med kurs i desember ja :)

    SvarSlett
  2. Lykke har virkelig vokst på oppgaven - skikkelig artig å se henne jobbe :) Noen ganger skjer det noe som setter henne helt ut, men det går bede og bedre å få tatt seg inn igjen ;) Dina elsker dette, men hun er meget utålmodig og har mye motor, så her må en være kjapp ;) Det er så utrolig mye du kan finne på for å aktivisere hundene når det gjelder spesialsøk, bare din egen fantasi setter en stopper ;)

    SvarSlett