fredag 28. september 2012

Lykke trener videre ;)

Torsdag var det treningssamling igjen på Bioforsk. Egentlig skulle Dina bli med, men Dina og jeg ble ikke helt enige, så Lykke fikk muligheten denne gangen også ;) Lykke jobber bedre og bedre på plattformen, tåler forstyrrelser godt etter hvert. Hun fikk også prøve seg på bane, noe som gikk over all forventning - hun fant riktig ID uten store problemer. Hun blir fort urolig/engstelig i nye rom/på nye steder hvis det blir stillstand, men så lenge hun får jobbe, går alt greit :) Litt stressende, men det er bare å finne på pauseinnslag, så går det greit. Lykke vil vel aldri bli en hund jeg virkelig kan "utdanne" innen spesialsøk, men hun vokser med "kjempesteg" på den treningen vi holder på med ;) Hun trenger alltid litt tid for å venne seg til nye plasser, men det går også bedre og bedre gang for gang.
Lykke i full konsentrasjon - lekegal ;)

Jeg har så smått begynt å tenke på Dina og modul III - skal, skal ikke? Modul III gir også en mulighet til sertifisering etter kurset. Den beste/enkleste å utdanne hadde nok vært Cleo, men henne har jeg ikke gått modul I med, så Dina er en sterk kandidat :) Jeg trener alle hundene litt på spesialsøk, men konsentrerer meg mest om Lykke og Dina så klart. Fryd har fått lite sosial trening i det siste pga løpetid, men vi kommer sterkere tilbake. Hun er i mye bedre humør enn hun var en periode, det var nok helt sikkert en liten depresjon etter at Eik reiste. Vi satser på flere valper neste gang så hun rekker å bli lei av de ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar